Op 12 augustus start de Tour de France Femmes: het grootste internationale wielerevenement voor vrouwen. Een uitgelezen kans om onze sector positief uit te lichten.
Op 12 augustus start de Tour de France Femmes: het grootste internationale wielerevenement voor vrouwen. De eerste etappe loopt dwars door het Westland, een belangrijke regio voor onze sector. De wereldwijde media-aandacht en aanwezigheid van ruim 1.000 journalisten biedt een uitgelezen kans om samen met kwekers en handel het imago van bloemen, planten en de sector positief in het nieuws te brengen. In de video legt onze collega Rob Tas alles uit over het evenement en vertelt hij hoe je kunt meehelpen aan onze activiteiten.
Nieuw: Bloemenbureau Holland lanceert activiteiten- & communicatielogboek
Om meer inzicht te geven en transparant te zijn in onze communicatie en activiteiten, lanceren we een activiteiten- en communicatielogboek. Hierin vind je een actueel overzicht van historische, huidige en toekomstige activiteiten naar consumenten, zakelijke activiteiten en communicatiemomenten die relevant zijn voor alle betrokkenen binnen onze sector. Bekijk het logboek op onze website en ontdek welke activiteiten relevant zijn voor jouw organisatie.
Consumenten ontdekken hun stijl met Pinterest Quiz Ads
Ieder jaar ontwikkelen we de Groenbranche Trends: dé stijltrends om je interieur en tuin mee te vergroenen. Om de trends van 2024 bij de consument onder de aandacht te brengen en daarmee de vraag naar bloemen en planten te stimuleren, ontwikkelden we interactieve Pinterest Quiz Ads. Hierin ontdekken consumenten welke stijl past in hun interieur en inspireren we ze met voorbeelden van planten en bloemen die daarbij horen.
Ook dit jaar hebben we in aanloop naar en tijdens Moederdag succesvolle campagnes gevoerd in verschillende landen, waarbij we onze AI-bloemist samenwerking met meerdere partners hebben uitgebreid. In video’s, artikelen en op social media deelden influencers en consumenten persoonlijke verhalen waarin emotie, bloemen en de symbolische betekenis samenkomen. Hiermee zetten we bloemen op de kaart als betekenisvol cadeau dat mensen met elkaar verbindt.
In een eerdere nieuwsbrief spraken we over de social listening pilot die dit jaar is gestart. Drie maanden lang monitorden we berichtgeving over onze sector op social media in verschillende landen. Het vertelt ons over welke onderwerpen consumenten praten op social media, via welke kanalen ze dat doen en hoe ze over onze sector denken. Met deze inzichten kunnen we onze sectorcommunicatie strategie verbeteren en nog meer impact maken om het imago van de sector te verbeteren. De eerste resultaten van deze test zijn heel waardevol.
Bloemenbureau Holland partner van Deutsche Meisterschaft der Floristik 2024
Op 16 en 17 augustus vindt het Duitse bloemistenkampioenschap plaats in Berlijn. Dit jaar is Bloemenbureau Holland de samenwerking aangegaan met de Deutsche Meisterschaft der Floristik. Dat doen we niet alleen voor het realiseren van het evenement, maar ook om jonge talenten te stimuleren carrière te maken. Daarnaast draagt deze wedstrijd bij aan het positieve imago van de bloemsierkunst als vak en biedt het een platform om bijzonder bloemwerk aan het grote publiek te tonen.
Bloemenbureau Holland verzorgt internationale consumentenmarketing en -communicatie over bloemen en planten namens kwekers en handelaren in Nederland. Doel is het stimuleren van de vraag door consumenten te inspireren en informeren over de positieve effecten van bloemen en planten.