Onderzoek en data zijn een essentiële basis voor de activiteiten van Bloemenbureau Holland. Hoe meer we weten over de consument, hoe doeltreffender we kunnen zijn. Daarom verzamelen we relevante resultaten uit bestaande onderzoeken en laten we actief eigen onderzoek uitvoeren. Voor maart en april staat er weer een aantal Kennissessies gepland. Heb je interesse om deel te nemen? Schrijf je dan snel in!
Dinsdagmiddag 4 maart: Shopperonderzoek Hoe kopen consumenten bloemen en planten, en wat drijft hun koopgedrag? Tijdens een live-event in het World Horti Center delen we de inzichten van een grootschalig onderzoek uit 2024. Daarbij werd o.a. gebruik gemaakt van eyetracking-technologie en winkelinterviews.
Een must voor iedereen die meer wil leren over het koopgedrag van consumenten, en voor handelaren in het bijzonder!
Dinsdagmiddag 18 maart: Groenbranche Trends 2026 Hoe kijkt de consument naar de wereld om zich heen? En hoe beïnvloedt dat de vraag naar sierteeltproducten? Tijdens de jaarlijkse Groenbranche Trends-presentatie in het World Horti Center vertelt trendwatcher Aafje Nijman hierover aan de hand van de waarden- en stijltrends voor 2026.
Interessant voor inkopers, sales- en marketingprofessionals in de groenbranche.
Donderdag 27 maart: NIMA Sierteelt Marketing Event Wil jij ontdekken hoe je met een heldere waardepropositie en een slim businessmodel nog meer impact kunt maken? Dit live-event in het Experience Center biedt inspiratie en inzichten om tijd, geld en middelen efficiënter in te zetten, de klanttevredenheid te vergroten en je business verder te laten groeien.
Vanuit Bloemenbureau Holland worden hier ook waardevolle inzichten uit het Shopperonderzoek gedeeld.
Waar maken consumenten zich zorgen over? Welke duurzaamheidsthema's worden belangrijker of juist minder belangrijk? Welke trends zijn zichtbaar? En hoe beïnvloedt duurzaamheid het koopgedrag?
Tijdens dit webinar delen we actuele inzichten - met extra aandacht voor gewasbeschermingsmiddelen en biodiversiteit.
Bloemenbureau Holland verzorgt internationale consumentenmarketing en -communicatie over bloemen en planten namens kwekers en handelaren in Nederland. Doel is het stimuleren van de vraag door consumenten te inspireren en informeren over de positieve effecten van bloemen en planten.