Met onder andere ons 1000m² groot bloemenmozaïek en versiering langs de route van de Tour de France Femmes zetten we de sierteeltsector en lokale kwekers en handelaren in de spotlight. En dat trok de aandacht van nationale én internationale media.
Kleurrijke ode van de Nederlandse sierteelt aan wielrensters Tour de France Femmes
Op 12 augustus startte de Tour de France Femmes in Rotterdam en de eerste etappe koerste dwars door het Westland. In samenwerking met gemeente Westland, kwekers en andere organisaties uit de sector hebben we de Nederlandse sierteelt op een heel bijzondere manier in de spotlight gezet. En dat leverde zowel nationaal als internationaal flinke media-aandacht op!
We zijn ervan overtuigd dat samenwerking essentieel is om de sierteeltsector te versterken. Daarom slaan we regelmatig onze handen ineen met partners met wie we bloemen en planten op nieuwe, inspirerende manieren onder de aandacht brengen. In dit artikel lees je meer over onze samenwerkingen met o.a. Greenport Aalsmeer,Novae Fabula,BNS Crisp en het Wilhelmina Kinderziekenhuis.
Vakblad voor de Bloemisterij in gesprek met Yvonne Watzdorf over sectorcommunicatie
Sectorcommunicatie is een van onze speerpunten. Onlangs sprak het Vakblad voor de Bloemisterij uitgebreid met onze Algemeen Directeur, Yvonne Watzdorf, over het doel en de aanpak. "Bloemen en planten hebben echt een maatschappelijke functie. En we gaan dat op zo'n overtuigende wijze zichtbaar maken dat mensen daar niet meer omheen kunnen."
Groen Doen Indoor en Floral Signatures: dit zijn de najaarscampagnes
Dit najaar lanceren we twee campagnes: de Groen Doen Indoor contentcampagne en een videoserie Floral Signatures. Beide campagnes hebben als doel de consumenten te inspireren en te informeren over de positieve impact van groen in hun leven. Hierbij zetten we onder andere in op welzijnseffecten en tips van gerenommeerde bloemartiesten uit Duitsland, Frankrijk en Engeland.
10e NIMA Sierteelt Marketing evenement In september vindt alweer de 10e editie van dit evenement plaats dat in het teken staat van 'Marketing & Sales Synergie: de Route naar 2030'. Omdat wij kennis delen en kwekers en handel helpen bij het toepassen ervan, vinden wij het belangrijk om onze bijdrage aan dit evenement te leveren. Aanmelden kan hier.
1-6 OKTOBER
vt wonen&design beurs
Om bezoekers te inspireren vaker voor groen te gaan, bieden we tijdens de vt wonen & design beurs in de stand van BNS Crisp een ‘Plant Bathing’-ervaring aan. Deze beleving benadrukt het belang van groen in de leefomgeving en creëert bewustwording rondom de welzijnseffecten van planten. Aanmelden kan hier.
5-7 NOVEMBER
Bloemenbureau Holland op TFA Van dinsdag 5 tot en met donderdag 7 november vindt de Trade Fair Aalsmeer plaats. Ook Bloemenbureau Holland is hier aanwezig met een stand.
Bloemenbureau Holland verzorgt internationale consumentenmarketing en -communicatie over bloemen en planten namens kwekers en handelaren in Nederland. Doel is het stimuleren van de vraag door consumenten te inspireren en informeren over de positieve effecten van bloemen en planten.